x تبلیغات
محسن مسلمان

تخمین خسارت ۱۵۰ میلیارد دلاری آتش‌سوزی لس‌آنجلس آمریکا

 

آتش‌سوزی گسترده در شهر لس‌آنجلس آمریکا در حال تبدیل شدن به یکی از پرهزینه‌ترین بلایای طبیعی در تاریخ این کشور است. پیش‌بینی می‌شود خسارت آن بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ میلیارد دلار باشد.

به گزارش به نقل از بی‌بی‌سی، آتش‌سوزی گسترده در شهر لس‌آنجلس آمریکا در حال تبدیل شدن به یکی از پرهزینه‌ترین بلایای طبیعی در تاریخ این کشور است. پیش‌بینی می‌شود خسارت آن بین 135 تا 150 میلیارد دلار باشد.

این آتش‌سوزی که در مناطق مسکونی با املاک بسیار گران‌قیمت رخ داده، بیش از 10 هزار سازه را نابود کرده و صنعت بیمه آمریکا را نیز با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه شرکت اکیووِدِر، خسارات ناشی از این آتش‌سوزی‌ها بین 135 تا 150 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این آتش‌سوزی‌ها مناطقی را درگیر کرده‌اند که برخی از گران‌قیمت‌ترین املاک آمریکا در آن‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید

صنعت بیمه نیز با ضربه‌ای سنگین مواجه شده است. تحلیلگران شرکت‌هایی مانند مورنینگ‌استار و جی‌پی مورگان پیش‌بینی می‌کنند که خسارات املاک بیمه‌شده ناشی از این آتش‌سوزی‌ها بیش از 8 میلیارد دلار خواهد بود. تاکنون بیش از 5300 سازه در آتش‌سوزی پالی‌سیدز و بیش از 5000 سازه در آتش‌سوزی ایتون نابود شده‌اند.

جاناتان پورتر، هواشناس ارشد اکیووِدِر، گفت: این جهنم که با باد شدت گرفته و با سرعت در حال گسترش است، یکی از پرهزینه‌ترین فجایع آتش‌سوزی در تاریخ مدرن آمریکا را ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش شرکت بیمه اِی‌اُ‌اِن، آتش‌سوزی سال 2018 در شمال کالیفرنیا که نزدیک شهر پارادایس رخ داد، با خسارات بیمه‌شده حدود 12.5 میلیارد دلار، همچنان به عنوان پرهزینه‌ترین حادثه آتش‌سوزی در تاریخ آمریکا شناخته می‌شود.

این آتش‌سوزی که به نام کمپ فایر معروف است، منجر به کشته شدن 85 نفر و آوارگی بیش از 50 هزار نفر شد.

با توجه به ارزش بالای املاک در مناطق درگیر، اِی‌اُ‌اِن پیش‌بینی می‌کند که این آتش‌سوزی به احتمال زیاد در بین پنج حادثه پرهزینه‌ترین آتش‌سوزی‌ها قرار خواهند گرفت. با احتساب املاک غیربیمه‌شده، خسارات کلی حتی بیشتر خواهد بود.

پورتر همچنین هشدار داد که این حوادث حتی پس از تحت کنترل درآمدن، می‌توانند تأثیرات بلندمدتی بر سلامت و صنعت گردشگری داشته باشند.

این آتش‌سوزی‌ها همچنین مشکلاتی را برای صنعت بیمه ایجاد کرده‌اند که پیش‌تر نیز با بحران‌هایی مانند افزایش ریسک بلایای طبیعی مانند سیل و طوفان مواجه بود.

 

منبع:

 

 

https://socialmediastore.net/story16520127/bc-game

https://socialnetworkadsinfo.com/story18296620/bc-game

https://bookmarkport.com/story18028206/bc-game

 

درگیری صهیونیست‌ها با مبارزان فلسطینی در جنوب جنین

 

منابع خبری از درگیری شدید بین نظامیان رژیم صهیونیستی با مبارزان فلسطینی در شهرک قباطیه در جنوب جنین واقع در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل، منابع محلی فلسطینی امروز جمعه از یورش نظامیان صهیونیستی به شهرک قباطیه در جنوب جنین واقع در کرانه باختری خبر دادند.

ویدیوهای منتشر شده از رسانه‌های محلی فلسطینی از درگیری بین رزمندگان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک قباطیه در جنین حکایت دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رژیم صهیونیستی برای مقابله با رزمندگان فلسطینی تجهیزات جدیدی را به سمت این منطقه گسیل کرده و صدای تبادل تیراندازی در محل درگیری به گوش می‌رسد. هنوز جزئیات بیشتری از این درگیری منتشر نشده است.

 

نظامیان صهیونیست با یورش گسترده به شهرک قباطیه در جنین منزل و مرکزی را در این شهرک به محاصره خود در آورند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین مکان محاصره شده در این شهر را هدف حمله خمپاره ای خود قرار داد.

شهرک‌نشینان صهیونیست نیز شب گذشته به روستای «ابو فلاح» در نزدیکی رام الله یورش برده و خانه‌های فلسطینیان را به آتش کشیده و در این منطقه شعارهای نژادپرستانه و انتقام جویانه نوشتند. 

،در حالی که رژیم صهیونیستی همزمان با جنگ نسل کشی علیه نوار غزه به جنایات وحشیانه ضد مردم فلسطین در کرانه باختری هم ادامه می‌دهد، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به این منظور اعلام کرد که شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری، به اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد حسادت می‌کنند و از کابینه و ارتش می‌خواهند، کاری که در غزه انجام می‌دهند و این حجم از ویرانی و کشتار را در کرانه باختری هم تکرار کنند.

روزنامه هاآرتص در سرمقاله جدید خود به بررسی اوضاع کرانه باختری پرداخته و نوشت که اسرائیل می‌خواهد کرانه باختری را مانند غزه به ویرانه تبدیل کند. به موازات اقدامات کابینه اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو برای تقویت حضور نظامی و دائم و حتی شاید حکومت بر نوار غزه، نهاد شهرک سازی اسرائیل و بازوهای آن در ارتش و کابینه برای گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری تلاش می‌کنند.

هاآرتص در پایان تاکید کرد که شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری بر این باورند که اخراج همه فلسطینی‌ها و ویران کردن خانه‌های آنها و زیرساخت‌ها یک امر ضروری است تا به هرگونه امکان اجرای راهکار «دو دولتی» و تشکیل کشور فلسطین پایان دهد.

 

منبع:

 

https://ztndz.com/story18222019/bc-game

https://gorillasocialwork.com/story16744696/bc-game

https://socialrus.com/story15977422/bc-game

 

خطر سلطه قطعه‌سازان بر صنعت خودروسازی ایران

 

از جمله چالش‌های اساسی در واگذاری مدیریت دو خودروسازی بزرگ کشور واگذاری سهام‌های تودلی و اهلیت خریداران است و در این خصوص هیئت واگذاری تصمیماتی را اتخاذ کرده است و سازمان خصوصی‌سازی نیز ایده واگذاری تعهدی را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، بحث واگذاری و خصوصی‌سازی دارایی‌های دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بارها مورد تاکید قرار گرفته است. شاید یکی از موارد خصوصی‌سازی که بیش از سایرین به آن پرداخته شده است، واگذاری دو خودروسازی بزرگ کشور است.

هر چند که در گذشته این دو خودروسازی واگذار شده‌اند اما ترکیب سهام مربوط به شرکت‌های خریدار این دو خودروسازی سبب شده است تا همچنان دولت نقش تعیین کننده را در هیئت مدیره این دو خودروسازی داشته باشد.

این موضوع به عنوان سهام‌های «تودلی » شهرت پیدا کرد چرا که دولت همچنان امکان اعمال نفوذ و مدیریت خود را از طریق سهام شرکت‌هایی که در دل ایرانخودرو و سایپا قرار گرفته بودند حفظ کرد.

چالش در شناسایی و تعیین تکلیف سهام‌های تودلی

در دولت سیزدهم اقداماتی در خصوص شناسایی و تعیین تکلیف سهام‌های تودلی صورت گرفت. با این حال این تلاش‌ها به نتیجه نهایی نرسید. شاید طول عمر دولت سیزدهم اجازه تکمیل این اقدامات را نداد. در حقیقت این اقدمات با دستور رئیس جمهور در آبان ماه سال 1402، برای فروش سهام دولت در خودروسازی آغاز شد.

با توجه به گزارشات موجود به نظر می‌رسد که در مجموع چیزی حدود 17 درصد از سهام سایپا و 6 درصد از سهام ایران خودرو به صورت مستقیم همچنان در اختیار دولت قرار دارد. در عین حال سهم شرکت‌های عمومی وابسته به دولت در ایرانخودرو 12.21 درصد و سهم سهام تودلی نیز 25.24 درصد است. در سایپا نیز سهام شرکت‌های عمومی وابسته به دولت 15.6 درصد و سهام تودلی 39.66 درصد را شامل می‌شود.

با این حال ظاهراً موضوع تعیین تکلیف سهام تودلی این دو خودروسازی پیچیده‌تر از این بود که بتوان به سرعت آن را تعیین تکلیف کرد به طوری که منوچهر منطقی معاون وقت حوزه حمل و نقل وزارت صمت گفته بود که روند واگذاری خودروسازان پیچیده است و اینگونه نیست که به راحتی این سهام‌ها را واگذار کنیم. این واگذاری پیچیدگی‌های مختلف مالی و سیاستی دارد.

مذاکره با خریداران احتمالی خودروسازان/گره کور واگذاری مدیریت خودروسازی‌ها در دولت چهاردهم باز می‌شود؟

در ادامه شاهد سیاست‌های جدید دولت چهاردهم در حوزه مولدسازی دارایی‌های دولت و خروج از بنگاه‌داری بودیم. در همین راستا نیز، زهره عالی‌پور رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور اخیراً در خصوص واگذاری ایران خودرو و سایپا به عنوان دو خودروسازی بزرگ کشور گفته است که سازمان خصوصی‌سازی با مشتریان استراتژیک که بتوانند بهبود فعالیت بدهند و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری جدید در شرکت‌ها داشته باشند مذاکره خواهد کرد. این سازمان در حال بررسی مدل‌های فروش تعهدی در مورد این خودرو سازها نیز است. آنچه که اهمیت دارد این است که با افرایش سرمایه‌گذاری، بدهی‌های شرکت ها پرداخت شود و افزایش بهره وری این دو خودروساز به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفته بود که ما تعهداتی خواهیم داشت و در نظر داریم تا به صورت ویژه با مشتریان استراتژیک وارد مذاکره شویم. افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی این دو شرکت و خروج از ماده 141 با شرایط و مقررات کنونی امکان پذیر نیست و احتیاج به مصوبه سران سه قوه دارد. در این فرآیند در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی دو خودروساز هر گونه مصوبه و دستوری ابلاغ شود سازمان خصوصی سازی اعمال خواهد کرد.

همچنین در روزهای اخیر و در چهارصد و بیست و هفتمین جلسه هیات واگذاری نیز مصوباتی در این خصوص به تصویب رسیده است. براساس متن این مصوبات، باعنایت به تکلیف مقرر در جزء (2) بند (ب) ماده (5) برنامه هفتم پیشرفت، موضوع «نحوه واگذاری سهام شرکت‏های اصلی (ایران خودرو و سایپا) توسط شرکتهای فرعی و وابسته» مطرح و مقرر شد پس از برگزاری جلسه تخصصی با مسئولین امر، مجددا در جلسات آتی طرح و تصمیم گیری شود.

 

منبع:

 

https://socialinplace.com/story1721868/bc-game

https://socialicus.com/story1700243/bc-game

https://singnalsocial.com/story1696289/bc-game

 

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت با رفع نقاط حادثه‌خیز

 

دادستان تهران گفت: با رفع نقاط حادثه‌خیز و وضع قوانین و مصوبات تصادفات منجر به فوت نسبت به مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی، دادستانی تهران جلسه‌ای در راستای تدوین برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات و بررسی عملکرد دستگاه‌ها از ابتدای سال با مدیران و متولیان استان برگزار کرد. در این جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری و کاهش تصادفات در سطح استان تهران با حضور علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

دادستان تهران با تأکید بر ضرورت اهتمام نهاد‌ها بر اقداماتی همچون رفع نقاط حادثه خیز، نصب تابلو‌های هشداردهنده، نیوجرسی، گاردریل، تأمین روشنایی بزرگراه‌ها، افزایش دوربین‌های نظارتی و پایش‌های تصویری و دوربینی، هوشمندسازی جاده‌ها به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر و سایر اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش تصادفات بالاخص تصادفات منجر به فوت مصوباتی را به کلیه دستگاه‌های متولی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید

صالحی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان پرخطر با نگاه ارشادی و انزاری باید مورد توجه پلیس قرار گیرد و همچنین بر توسعه و بروزرسانی سامانه‌های نظارت تصویری و سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت، ثبت تخلفات جاده‌ای و تقویت بازرسی دوره‌ای از سامانه‌های فوق و رفع نواقص احتمالی از آنها تأکید کرد و در این‌ خصوص دستوراتی به اداره‌کل راه و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های متولی صادر کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه رفع نقاط حادثه خیز قوانین و مصوبات خوبی وضع و اتفاقات خوبی انجام شده و شاهده این هستیم که تصادفات منجر به فوت نسبت به مشابه سال قبل 17 درصد کاهش یافته است و نسبت به پیگیری و تخصیص بودجه برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه‌ها و نقاط درون شهری و اولویت دادن به این مقوله مهم تأکید کرد.

صالحی افزود: با توجه به 108 نقطه احصاء شده تاکنون 79 نقطه ایمن‌سازی شده و نسبت به 29 نقطه باقی مانده مصوباتی را به دستگاه‌های متولی جهت مرتفع کردن تا پایان سال ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه تعداد کل نقاط حادثه‌خیز مصوب درون شهری 458 نقطه و تاکنون 277 نقطه ایمن‌سازی شده است، مصوباتی برای مرتفع کردن نقاط باقی مانده را صادر کرد.

دادستان تهران طی سخنانی در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از تصادفات گفت: مسأله تصادفات جاده‌ای و مجموعه خسارات مادی و معنوی ناشی از این امر اعم از فوت، جرح، صدمه افراد و همچنین تبعات روحی‌ای که در این مصائب بر افراد جامعه وارد می‌شود بسیار عدیده است و برای کاستن و پیشگیری از حجم تصادفات باید تدابیر و اقدامات تخصصی اعمال شود و دستگاه‌های مسئول در این خصوص به صورت تمام و کمال به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

 

منبع:

 

 

 

https://infopagex.com/story1658742/bc-game

https://thesocialvibes.com/story1774173/bc-game

https://socialistener.com/story1766534/bc-game

بودجه افزایش ظرفیت به دانشگاه‌ها پرداخت نشد/کمبود خوابگاه‌ها

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که دانشگاه‌های علوم پزشکی ریالی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در پی افزایش ظرفیت پزشکی نگرفتند؛ گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی و خوابگاه‌ها و فضاهای رفاهی، با گلایه‌های زیاد دانشجویان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی، در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش نیاز به نیروی انسانی در حوزه سلامت صحبت‌هایی درباره راهکارهای افزایش دسترسی مردم به پزشکان در ایران مطرح شد؛ در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، در سال 1400 برنامه افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این طرح از ابتدا مخالفان و موافقانی داشت؛ بسیاری معتقد بودند که افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع پزشکی عمومی، می‌تواند نیازهای مردم به نیروی پزشک در سراسر کشور را مرتفع کند اما برخی کارشناسان نیز معتقد بودند که صرف افزایش ظرفیت، بدون انجام اصلاحات اساسی در تعرفه‌های پزشکی، نظام بیمه‌ای و پوشش خدمات پزشکی و توزیع نیروی پزشک در مناطق محروم، نمی‌تواند منجر به افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی شود.

از سوی دیگر همان زمان نیز بسیاری از پزشکان اظهار می‌کردند که پیش از اجرایی شدن چنین طرح‌هایی، نیاز به افزایش زیرساخت‌های مادی و آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم تا روند تربیت پزشک ضمن افزایش کمی، با افزایش کیفی نیز همراه شود. اکنون با گذشت سه سال از اجرای این مصوبه و افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشک در هر سال نسبت به سال قبل، بسیاری از مقامات بهداشتی و درمانی کشور از نبود زیرساخت‌های لازم گلایه دارند.

یکی از بزرگترین مشکلات، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب آموزشی و امکانات پژوهشی برای تربیت پزشکان با رعایت استانداردهای کیفی است. بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از نظر تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و فضای فیزیکی برای آموزش پزشکی در حد مطلوب نیستند، به طوری که باقری فرد، معاون پیشین وزیر بهداشت گفته بود:‌ "برخی دانشگاه‌ها به دلیل کمبود فضای آموزشی حتی پارکینگ‌ها را نیز تبدیل به کلاس درس کرده‌اند." که این مسئله می‌تواند بر کیفیت آموزش و عملکرد آینده پزشکان تأثیر منفی بگذارد.

از سوی دیگر، به رغم تأکید بر افزایش تعداد پزشکان، بنا بر اعلام معاون آموزشی وزیر بهداشت، بودجه مناسب برای این امر تخصیص نیافته است، این در حالی است که بسیاری از مراکز آموزشی پزشکی از کمبود منابع مالی رنج می‌برند و قادر به تأمین نیازهای آموزشی و پژوهشی خود نیستند و پزشکان می‌گویند این وضعیت به کاهش کیفیت آموزش و بازدهی آن منجر خواهد شد.

پذیرش دانشجویان پزشکی به چند نفر رسید؟

حسینی، معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره میزان افزایش پذیرش دانشجو در رشته پزشکی می‌گوید: «اکنون که ظرفیت پذیرش گروه‌های پزشکی از 8000 نفر به 15000 نفر رسیده است، در کلاس‌های آناتومی و آموزش‌های بالینی با تراکم دانشجویان زیادی روبه‌رو هستیم.»

وی می‌افزاید: «دانشجویان ما در خوابگاه‌ها به جای سه نفر، گاهی 12 تا 14 نفر در یک اتاق اسکان داده می‌شوند و با شرایط بهداشتی نامناسب و صف‌های طولانی در سلف‌سرویس‌ها مواجه‌اند. همچنین کلاس‌هایی که باید برای 50 نفر تشکیل شوند، با 200 نفر برگزار می‌شوند. دانشگاه‌ها ناچار به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت با وضعیت موجود شده‌اند.»

کمبود 25000 تخت آموزشی در کشور

بیمارستان‌های آموزشی، که معمولاً به عنوان مراکز دانشگاهی یا تحقیقاتی شناخته می‌شوند، به عنوان مکان‌هایی برای آموزش عملی دانشجویان پزشکی استفاده می‌شوند. دانشجویان در این محیط‌ها فرصت دارند تا تجربیات بالینی خود را از طریق تعامل مستقیم با بیماران، انجام معاینات پزشکی، و مدیریت بیماری‌ها افزایش دهند.

معاون وزیر بهداشت از کمبود تخت‌های آموزشی نیز خبر می‌‌دهد و می‌افزاید: «برای اجرای این افزایش ظرفیت، حدود 25 هزار تخت آموزشی کمبود داریم و به 2900 استاد علوم پایه و 2300 استاد بالینی نیازمندیم تا بتوانیم این تعداد دانشجوی افزوده‌شده را به‌درستی تربیت کنیم.»

دانشگاه‌های علوم پزشکی ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها نگرفتند

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره به تسنیم گفت: «در طول سه سال گذشته، دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه ما، ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها دریافت نکردند. در حوزه‌های مختلف مانند رفاه، آموزش، توسعه کلاس‌ها و افزایش هیئت علمی، متاسفانه هیچ تناسبی با افزایش ظرفیت‌ها وجود نداشت.»

 

منبع:

https://bookmarkick.com/story16439197/bc-game

https://kbookmarking.com/story16414674/bc-game

https://ilovebookmarking.com/story16438479/bc-game

 

معطلی کامیون‌‌ها در مرزهای غربی و ضعف اطلاع‌رسانی دولت

 

از کامیون‌های با پلاک ایرانی، تا ۱۵۵ درصد مالیات بیشتر بابت سوخت دریافت می‌شود؛ این تصمیم عجیب دولت ترکیه که برخلاف توافق‌های قبلی دو کشور برای افزایش حجم تجارت بوده، به اذعان مسئولان ترکی در تقابل با موضوعی انجام شده که جزئیات آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، معطلی کامیون‌داران در مرز ایران و ترکیه که به ایجاد اختلال در واردات و صادرات زمینی در مرزهای غربی کشور منجر شده، موضوعی است که به یک تصمیم سوختی از طرف ترکیه باز‌می‌گردد.

لغو معافیت مالیات بر سوخت رانندگان کامیون‌های ترانزیتی ایرانی از سوی کشور ترکیه که از روزهای ابتدایی دی‌ماه امسال اجرا شد، تردد روزانه صدها کامیون از مرز بازرگان را با اختلال مواجه کرده، به طوری که ترکیه برای رانندگان ایرانی، مالیات سنگین به ازای پرکردن باک‌ها درنظر گرفته که امکان پرداخت آن از سوی کامیونداران میسر نیست.

در واقع با تصمیم دولت ترکیه، از کامیون‌های با پلاک ایرانی، تا 155 درصد مالیات بیشتر بابت سوخت دریافت می‌شود؛ این تصمیم عجیب دولت ترکیه که برخلاف توافق‌های قبلی دو کشور برای افزایش حجم تجارت بوده، به اذعان مسئولان ترکی در رسانه‌های خود، بر اساس اصل عمل متقابل انجام شده و آنها مدعی هستند که ایران بدون توجه به پر بودن باک خودروها، به اندازه ظرفیت باک خودروها مالیات دریافت می کند و ترکیه با این تصمیم سختگیرانه و عجیب، در پی اجرای عملی متقابل بوده است.

این موضوع می‌تواند به اجرای طرح "باک پر" بازگردد که از سالهای قبل در تمامی مرزهای کشور به‌دلیل ارزان بودن سوخت در داخل ایران، اجرایی می‌شود و مشخص نیست آیا تفاوتی نسبت به گذشته در ماه های اخیر در اجرای این طرح حاصل شده که ترکیه اقدام به این تعرفه‌گذاری مالیاتی عجیب و بدون اطلاع قبلی کرده است؟

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در این خصوص گفت: "مشکل کامیون‌داران مرز ترکیه سیاسی نیست، یک موضوع فنی است که عمدتا بخش حمل‌و نقل ما و حوزه تأمین سوخت به عنوان نهادهای متولی به آن می‌پردازند؛ با این موضوع طی چندماه گذشته مواجه بوده‌ایم و پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم تا به اینجا نرسد؛ این یک موضوع فنی است که سابقه خیلی مشخصی بین دو کشور دارد.

وی افزود: تلاش ما این بوده که با توجه به حسن همجواری و موضوع ترابری و اینکه حمل و نقل کالا از مسیرهای دو کشور برای یکدیگر مهم است، طی روزهای گذشته گفت‌وگوهای مفصلی در این باره صورت دهیم و به‌زودی یک هیئتی از طرف ایران به ترکیه عازم می‌شوند تا از نزدیک موضوع را بحث و گفت‌وگو کنند.

بررسی‌ها از سازمان‌های مختلف از جمله گمرک، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، شرکت ملی پالایش و پخش و وزارت نفت برای اطلاع از جزئیات تصمیم مرتبط ایران در ماه‌های گذشته که طرف‌های ترک، اقدام عجیب خود را اقدام متقابل نسبت به آن تصمیم اعلام می‌کنند، تا امروز بی‌نتیجه مانده و مشخص نیست چرا دولت در یک موضوعی که به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، سابقه روشنی دارد، حاضر به اطلاع رسانی به‌موقع نیست.

موضوعی که می‌توانست با اطلاع‌رسانی به‌موقع نهادهای ذیربط، شفاف‌سازی شود، با ارسال ویدئوهای ارسالی کامیون‌دارانی که در پشت مرزها متوقف مانده‌اند اطلاع‌رسانی می شود و جای تعجب است در دولتی که ادعای آزادی رسانه های آن، گوش فلک را کر کرده، هنوز در ابتدایی ترین مسائل اطلاع‌رسانی مانده اند و شاید باقی ماندن تصمیمات و مسائل در خفا را به شفاف‌سازی ترجیح می‌دهند.

 

منبع:

 

https://doctorbookmark.com/story16392105/bc-game

https://bookmarkleader.com/story16388984/bc-game

https://bookmarkforce.com/story16496706/bc-game

 

زوج آقای گلی در تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

 

۲ گلزن برتر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در جمع برترین‌های هفته پانزدهم این مسابقات قرار گرفتند.

به گزارش، پرونده نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وچهارم در شرایطی بسته شد که تراکتور به صدر جدول رسید و پرسپولیس به صعود به این جایگاه امیدوار ماند.

پرسپولیس با توپ پُر به تعطیلات نیم‌فصل رفت که علی علیپور هت‌تریک و سروش رفیعی کمک شایانی در کمربند میانی زمین به پرسپولیس کرد تا بهترین برد فصل سرخپوشان ثبت شود. گل زیبا و پاس گل محمد نادری، به همراه عملکرد تمجیدبرانگیز مهدی شیری نیز زمینه‌ساز صعود تراکتور به صدر جدول لیگ برتر شد.

 

منبع :

 

https://naturalbookmarks.com/story16446986/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

https://myfirstbookmark.com/story16377213/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

https://macrobookmarks.com/story16512925/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

 

قله آتش‌فشانی تفتان سپیدپوش شد/ بارش باران در ۱۱۹ ایستگاه

 

بارش باران درحالی در ۱۱۹ ایستگاه استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است که در ارتفاعات رشته کوه تفتان برف باریده و ارتفاع بارش در «تمندان» از توابع شهرستان تفتان، به ۳۰ میلیمتر رسیده است.

به گزارش از زاهدان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، از بارش نخستین برف زمستانی بر قله و ارتفاعات رشته کوه تفتان خبر داد و گفت: این بارش اولین تجربه زمستانی کوهستان تفتان در سال جاری است و انتظار می‌رود با ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی، پوشش برفی بیشتری در ارتفاعات استان ایجاد شود.

محسن حیدری با بیان اینکه بیشترین ارتفاع بارش در «تمندان» از توابع شهرستان تفتان 30 میلیمتر بوده است، افزود: علاقمندان به صعود به این قله باید تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند و پیش از سفر، وضعیت جوی منطقه را از منابع معتبر بررسی کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در برخی از شهر‌های استان، افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه بارانسنجی چاه رحمان، از توابع شهرستان زاهدان و در نزدیکی مرز استان خراسان جنوبی، میزان بارش برف در این سامانه 4 سانتی‌متر بوده است.

حیدری تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر از 119 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی گزارش باران داشته‌ایم، که میزان بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان 2 میلیمتر، چاه رحمان 29، سروان 5.8، چابهار 12، نصرت آباد 4، خاش 7.3، زابل 1.6 و کوه خواجه 6.8 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب از استان خارج می‌شود. در این مدت، بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود. از امشب نیز کاهش محسوس دما در سطح استان آغاز شده و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود.

وی افزود: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری شود. همچنین کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش خسارات احتمالی مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:

 

https://orangebookmarks.com/story16483278/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

https://olivebookmarks.com/story16543302/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

https://pukkabookmarks.com/story16470380/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%AA

 

تعطیلی تمام ادارات دولتی کرمان در روز شهادت حاج قاسم

 

استاندار کرمان گفت: فردا پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم تمامی ادارات، نهادها و مؤسسات دولتی شهر کرمان تعطیل است.

به گزارش از کرمان، محمدعلی طالبی، استاندار کرمان، اظهار داشت: فردا پنجشنبه 13 دی‌ماه، همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تمام ادارات، نهادها و مؤسسات دولتی به‌استثنای بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در شهر کرمان تعطیل است.

وی افزود: این تصمیم پیرو هماهنگی انجام‌شده با نهادهای ذی‌ربط ملی و با توجه به وضعیت جوی و ضرورت تمهید شرایط مطلوب میزبانی از زائران و برگزاری مراسم سالروز شهادت سردار دل‌ها اتخاذ شده است.

 

منبع:

 

https://guideyoursocial.com/story1727124/1xyek

https://agency-social.com/story1681102/1xyek

https://moodjhomedia.com/story841277/1xyek

 

"نبوغ" الهام‌بخش نسل جدیدی از پهپادها برای فتح مریخ

 

"نبوغ"، هلیکوپتر مریخی ناسا، که با انجام ۷۲ پرواز موفقیت‌آمیز مرزهای اکتشافات فضایی را جابه‌جا کرد، الهام‌بخش نسل جدیدی از فضاپیماها برای فتح سیاره سرخ شده است.

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم، سال 2024 برای ناسا با حادثه‌ای آغاز شد که به پایان یک مأموریت تاریخی انجامید. هلیکوپتر مریخی «نبوغ» (Ingenuity) که در آوریل 2021 به‌عنوان بخشی از مأموریت مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) به سیاره سرخ رسید، در اولین روزهای سال 2024 دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هلیکوپتر کوچک که برای انجام تنها پنج پرواز آزمایشی طراحی شده بود، با انجام 72 پرواز موفقیت‌آمیز، انتظارات را به‌طور چشم‌گیری پشت‌سر گذاشت و به جمع‌آوری داده‌های ارزشمند از سطح مریخ کمک کرد.

در پرواز نهایی خود، نبوغ با مشکلی در سیستم ناوبری مواجه شد که منجر به از دست دادن تعادل و در نهایت سقوط آن شد. تیم مهندسی ناسا پس از بررسی داده‌های پروازی، اعلام کرد که این حادثه به‌دلیل خطای نرم‌افزاری در سیستم ناوبری رخ داده است. با وجود این پایان ناگهانی، مأموریت نبوغ به‌عنوان یک موفقیت بزرگ در تاریخ اکتشافات فضایی ثبت شده است.

نبوغ به‌عنوان اولین وسیله پروازی که در جو رقیق مریخ به پرواز درآمد، راه را برای استفاده از فناوری‌های مشابه در مأموریت‌های آینده هموار کرد. این هلیکوپتر با ارسال تصاویر و داده‌های بی‌سابقه از سطح مریخ، به دانشمندان در درک بهتر از محیط این سیاره کمک شایانی کرد.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود از دست دادن نبوغ، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این هلیکوپتر در طول مأموریتش، به توسعه فناوری‌های آینده برای اکتشافات فضایی کمک خواهد کرد، همچنین، مریخ‌نورد استقامت به مأموریت خود در جست‌وجوی نشانه‌های حیات میکروبی گذشته در مریخ ادامه می‌دهد.

با پایان مأموریت نبوغ، ناسا برنامه‌های جدیدی برای استفاده از فناوری‌های پروازی در سیارات دیگر در دست بررسی دارد. این سازمان قصد دارد در مأموریت‌های آینده از پهپادها و هلیکوپترهای پیشرفته‌تری برای کاوش در مناطق دشوار و دست‌نیافتنی سیارات استفاده کند.

بیشتر بخوانید

به این ترتیب، سال 2024 با وجود از دست دادن نبوغ، با دستاوردهای مهمی در زمینه اکتشافات فضایی برای ناسا همراه بوده و افق‌های جدیدی را برای مأموریت‌های آینده گشوده است.

 

منبع:

 

https://social-medialink.com/story1680966/1xyek

https://mysocialname.com/story1640753/1xyek

https://mediasocially.com/story1594560/1xyek

 

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعد