جای خالی تلویزیون و ماجرای پولپاشیها برای گیشه
وقتی برخی از تهیهکنندگان برای موفقیت در گیشه به شبکههای ماهوارهای پناه میبرند؛ تلویزیون نباید بیشتر از اینها در امر توجه به محصولات فرهنگی تعلل کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی، موضوع تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی در شبکههای ماهوارهای یک اتفاق تازه نیست. اما شاید پولپاشی عدهای برای به دست آوردن گیشه موضوع جدیدی باشد که بایستی بررسی و واکاوی شود.
شاید اوج این انتقادها به وزارت ارشاد و صداوسیما در دولت قبل بیشتر هم شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر وقت اعلام کرد که پخش تبلیغ در شبکههای ماهوارهای ممنوع است و باید با آن برخورد شود. اما از طرفی دیگر خبری از تبلیغات در صداوسیما نبود.
این در حالی است که مدیران صداوسیما میگویند فیلم سینمایی بایستی از شاخصههایی برخوردار باشد که بتوانیم آن را تبلیغ کنیم. (برخی از مدیران تلویزیون اعتقاد دارند که بیشترِ فیلمهای سینمای ایران را نمیتوان همراه خانواده دید و قابل تبلیغ نیستند) البته که این نقطه نظرِ استاندارد و درستی است اما رونقِ سینما و جلوگیری از این تبلیغات ناعادلانه هم نیاز به تمهید و تدبیر ویژهای دارد.
وقتی یک تهیهکننده خاص برای به دست آوردن عنوان «سلطان گیشه» حاضر است مبالغ بالایی هزینه کند تا در شبکههای ماهوارهای فیلم او تبلیغ شود. شبهاتی درباره برخی از فیلمها و تبلیغات آنها وجود دارد که مبالغ زیادی به حساب برخی از شبکههای خارجی ریخته تا فیلمشان بیشتر تبلیغ شود و اینجا فقط عنوان «پرفروشترین فیلم گیشه سینماها» را به خودش اختصاص دهند نه رضایتِ مخاطب!
منبع:
https://mirrorbookmarks.com/story16372614/1xyek
https://minibookmarks.com/story16324237/1xyek
https://indexedbookmarks.com/story16278600/1xyek